Ohňostrojové šílenství (Šťastný a veselý)

1. 01. 2020 12:36:24
Je 1.1. nového roku 2020. Mám oči jako angorský králík, hlavu jako střep. Někteří si tyto následky Silvestrovské noci vybrali dobrovolně. Konzumací alkoholu, bujarými oslavami a bděním do brzkých ranních hodin.

Jak k tomu přijde ale někdo, komu ve 4:00 ráno zazvoní budík a pošle ho po pár hodinách neklidného spánku do práce, vytvářet hodnoty. Třeba jako já. Neberte mě špatně. Nemám vůbec nic proti oslavám, pařbám, chlastačkám. Je super, že se lidi umí ještě bavit a hlavně sejít. A taky miluju ohňostroje. Ty barvy na černé obloze. Ale všeho dobrého by mělo být pomálu.

Kdy vlastně začal nový rok v našich českomoravskoslezských luzích a hájích? Petardy bouchaly už během dne. Naivně jsem si myslela, že ohňostroj na oslavu nového roku by měl být odpálen v prvních vteřinách jeho začátku. Připadá mi, že lidé neslaví vyšší letopočet, ale machrujou, kolikže za petardy utratí. Jen ať vypálíme více světlic než soused. Počkáme až to odpálí oni, abychom měli poslední světýlko na obloze my. Nevím jak u vás, ale v Ostravě se bouchalo do rána. Proč?

Ne jednou jsem ráno slyšela, že by to měli zakázat. Při téhle únavě mě to taky napadlo. Ale zákony se u nás porušují, a to stylem značka není zeď. Moc se těším na to, až si lehnu a doženu spánkový deficit. Už vím, o čem se mi bude zdát. O tom, jak jsou lidi tolerantní, jak myslí jeden na druhého. Na to, že některá zvířata nechápou, co se děje a vyděšením si ublíží a některá sama sebe připraví o život. A někdo se chce jen vyspat. Snů o situacích, kdy by lidé mohli brát ohledy jeden na druhého nebo přírodu by bylo nespočetně.

Přeji všem vše nejlepší do nového roku. Aby nebyl horší než ten předešlý a aby na vás taky někdy někdo myslel.

Autor: Lucie Hejnalová | středa 1.1.2020 12:36 | karma článku: 18.82 | přečteno: 429x

Další články blogera

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 369 | Diskuse

Další články z rubriky Ostrava

Jan Tichý(Bnj)

Derniéra

Česko je opravdu výjimečná země. Máme v čele místo premiéra derniéra. Jen nevíme, o jakou derniéru jde.

27.8.2022 v 15:19 | Karma článku: 27.63 | Přečteno: 584 | Diskuse

Adam Filák

Příběh mé slezské rodiny, aneb ve škole jsem se o tom neučil a neměl být učen

Hodiny dějepisu vypadaly zhruba takto. Do 19. století u nás nebylo nic. Všichni přišli odjinud. A vytvořili novou společnost. Byli to Češi. Přišli z Čech či Moravy. A proto jsme se učili dějiny Čech. U nás: bezčasí a bezhistoří.

23.12.2021 v 7:00 | Karma článku: 27.94 | Přečteno: 4375 | Diskuse

Mirka Pantlíková

O koťátku s bílými ponožkami

Nestává se často, že když po ránu vyjdete před dům narazíte na něco milého, co vás zaujme na první pohled. A to se mi se mi stalo nedávno.

27.10.2021 v 16:33 | Karma článku: 22.79 | Přečteno: 380 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 922

Mám smysl pro humor. Mám ráda diskuze, ne monology bez kompromisů.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...