Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Příchuť? Latte. Bon appétit! Merci.

Přece se nebudu kvůli jedné dovolené učit jazyk tamního obyvatelstva. Nejsem trouba a domluvím se všude. Stačí umět pozdravit a poděkovat. Opravdu?????

Na ostrově Korsika leží nádherná vesnička Piana. Patří, jako skoro vše tam, pod UNESCO. Je maličká, ale sláva jejich koblížků hvězd se dotýká. Tedy nevím, jestli opravdu hvězd, ale naše průvodkyně o nich věděla. A tak mé kroky z autobusu vedly rovnou do malé prodejničky. Měla jsem připravenou větu ze slovníku. Samozřejmě anglicko-francouzsky. Jakmile jsem vešla dovnitř, zapomněla jsem i to, jak se jmenuju. Paní byla vysoká, elegantní do všech směrů, a úsměv zářivých bílých zubů mě zbavil slov. Koukaly jsme se na sebe. Pohled do očí a můj vyplašený úsměv ji natolik pobavil, že se smála nahlas. Nezmohla jsem se na nic jiného, než ukázat na ošatky s koblížky velikosti pingpongových míčku a mé hlasivky celkem zřetelně vypustily otázku: Příchuť? Tohle slovíčko způsobilo, že se paní začala culit stejně nechápavě jako já, ale byla dobrá. Přes slzy v očích, začala ukazovat na malé kuličky a říkat čoko, nutella, spécialités corses, ….. a já jsem pokračovala ve své duchaplné znakové řeči a ukazovala, jaké ty minikoblížky má hodit do pytlíku. Paní naplnila vak a něco řekla. Předpokládám, že částku. Zeptat se na cenu je snadné. Stačí jen postupně ukazovat prsty jedné ruky. Paní pochopila a ukázala mi pět prstů. Nejsem blbá, pochopila jsem, že mi neukazuje manikúru, ale částku, na kterou si cení své úžasné koblížky. Podala jsem ji mince a po vyslovení slova merci jsem si oddechla s takovou radostí a silou, že se pohnuly i záclonky v oknech. Paní Koblížkovou to natolik pobavilo, že mi přihodila spécialités corses do pytlíčku na cestu.

Hrdá na to, že si umím koupit koblížky, jsem se vydala pro kávičku. Sednu si do kavárny a nonšalantně prohodím směrem k číšníkovi latte. Kamarádka jen podotkne. Měla jsi říct asi kafe latte. Proč jako? Latte mají přece všude. Mají. Pan obsluhující přede mě postavil bez mrknutí oka sklenici mléka s ledem. No nedivím se. Přece jsem chtěla sklenici mléka s ledem. Byly to nejlepší koblížky s mlékem v mém životě. Nebudu se učit cizí jazyk. Přišla bych o tuhle srandu.

Bon appétit!

Autor: Lucie Hejnalová | neděle 28.8.2016 11:17 | karma článku: 17,08 | přečteno: 546x
  • Další články autora

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma: 15,09 | Přečteno: 370x | Diskuse| Letní povídka

Lucie Hejnalová

Rohlík od Medúzy aneb souboj Titánů v potravinách

Obecně nesnáším nakupování. Díky rodině se mi daří nákupům potravin vyhýbat a jediné co musím většinou udělat je někoho do obchodu dovést a následně nákup odvést. Tentokrát ale nevylo zbytí a musela jsem vstoupit dovnitř.

24.11.2020 v 19:46 | Karma: 20,46 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ostrava

Lucie Hejnalová

MHD proti alzheimerovi!!!

Berte prosím tento článek s nadsázkou. Je to jen úvaha. Není mým úmyslem kohokoli rozčílit. Od dnešního dne dochází v Ostravě k „drobným“ změnám v městské hromadné dopravě.

1.3.2020 v 1:32 | Karma: 17,59 | Přečteno: 619x | Diskuse| Ostrava

Lucie Hejnalová

Jak parkuješ? Ráda bych tě potkala.

Nevím, čím to je, ale pondělní ráno mi připadá vždy nějaké jiné. Pracuji na směny od pondělí do neděle, svátek nesvátek, ale přesto mi to pondělí přijde těžší.

3.2.2020 v 5:38 | Karma: 18,78 | Přečteno: 720x | Diskuse| Ostrava

Lucie Hejnalová

Co je tohle za dobu?

Jedu si takhle městem tramvají. Na jedné zastávce přistoupí mladé holčiny a začnou štěbetat. Mluví tak tiše, že by to shodilo šišky ze stromu, kdyby tady někde poblíž nějaký byl. Ač se snažím sebevíc, nejde je neslyšet.

22.1.2020 v 16:17 | Karma: 41,63 | Přečteno: 4995x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 923x
Mám smysl pro humor. Mám ráda diskuze, ne monology bez kompromisů.

Seznam rubrik